KOSMOPOLITANIA 14
14-06-2012
ŁÓDŹ
KLUB
D O M
ul.Piotrkowska 138/140
wejście od 19:30
WSTĘP WOLNY
KONCERT + EKSPERYMENTY
SKROL
Skrol tworzy trójka praskich muzyków: kompozytor, multi instrumentalista, autor kilku symfonii wyrafinowany alchemik dźwięku oraz… praktykujący lekarz pulmonolog Vladimir Hirsch; dysponująca wielkimi możliwościami głosowymi śpiewaczka - performerka Martina Sanollova oraz producent i inżynier dźwięku, poeta Tom Saivon. Wszyscy od dawna aktywni na scenie muzyki eksperymentalnej i industrialnej. Przez lata tworzyli asocjację Ars Morta Universum. Założone na krótko po Aksamitnej Rewolucji stowarzyszenie ma na koncie za współpracę z wieloma artystami, szeroką promocję muzyki eksperymentalnej oraz organizację cyklicznego Prague Industrial Festival.
Skrol zaczął swoja działalność w 1995. od tego czasu wypracował oryginalna niepowtarzalną formę muzyki industrialnej, którą na własny użytek artyści określili mianem integrated music.
Podstawą Skrol są kompozycje Hirscha. Zamknięte, ustrukturalizowane utwory cechuje surowa, neoklasyczna forma wzmocniona zwrotami wyjętymi wprost z industrialnej frazeologii. Generowane elektronicznie dźwięki są manipulowane i deformowane a preparowane partie instrumentów dętych ewokują wzniosły, quasi martial industrialny klimat. Skrol używając ograniczonego instrumentarium osiągnęli porażające, monumentalne i zarazem posępne brzmienie, które posiada w sobie środkowoeuropejski, depresyjny klimat. Twórczość praskiego ansamblu oddaje doskonale bolesną i powikłaną aurę Mitteleuropa, ale cieszy się uzasadnioną popularnością na scenie industrialnej w różnych zakątkach globu. Inspiracje quasi orkiestrowej muzyki Skrol łączą się na styku słowiańskiego dziedzictwa i wpływów współczesnej muzyki awangardowej XX wieku. Utrzymanej w minorowym nastroju muzyce towarzyszy mezzosopran Martiny Sanollovej. Jej sceniczna ekspresja stała się znakiem rozpoznawczym występów Skrol. Liczący kilka albumów dorobek Skrol został doceniony w całej Europie i USA, gdzie grupa regularnie koncertuje.
Skrol tworzy trójka praskich muzyków: kompozytor, multi instrumentalista, autor kilku symfonii wyrafinowany alchemik dźwięku oraz… praktykujący lekarz pulmonolog Vladimir Hirsch; dysponująca wielkimi możliwościami głosowymi śpiewaczka - performerka Martina Sanollova oraz producent i inżynier dźwięku, poeta Tom Saivon. Wszyscy od dawna aktywni na scenie muzyki eksperymentalnej i industrialnej. Przez lata tworzyli asocjację Ars Morta Universum. Założone na krótko po Aksamitnej Rewolucji stowarzyszenie ma na koncie za współpracę z wieloma artystami, szeroką promocję muzyki eksperymentalnej oraz organizację cyklicznego Prague Industrial Festival.
Skrol zaczął swoja działalność w 1995. od tego czasu wypracował oryginalna niepowtarzalną formę muzyki industrialnej, którą na własny użytek artyści określili mianem integrated music.
Podstawą Skrol są kompozycje Hirscha. Zamknięte, ustrukturalizowane utwory cechuje surowa, neoklasyczna forma wzmocniona zwrotami wyjętymi wprost z industrialnej frazeologii. Generowane elektronicznie dźwięki są manipulowane i deformowane a preparowane partie instrumentów dętych ewokują wzniosły, quasi martial industrialny klimat. Skrol używając ograniczonego instrumentarium osiągnęli porażające, monumentalne i zarazem posępne brzmienie, które posiada w sobie środkowoeuropejski, depresyjny klimat. Twórczość praskiego ansamblu oddaje doskonale bolesną i powikłaną aurę Mitteleuropa, ale cieszy się uzasadnioną popularnością na scenie industrialnej w różnych zakątkach globu. Inspiracje quasi orkiestrowej muzyki Skrol łączą się na styku słowiańskiego dziedzictwa i wpływów współczesnej muzyki awangardowej XX wieku. Utrzymanej w minorowym nastroju muzyce towarzyszy mezzosopran Martiny Sanollovej. Jej sceniczna ekspresja stała się znakiem rozpoznawczym występów Skrol. Liczący kilka albumów dorobek Skrol został doceniony w całej Europie i USA, gdzie grupa regularnie koncertuje.
JACEK STANISZEWSKI
(Facial Index) http://neurobot.art.pl/
Artysta dźwięku, założyciel multimedialnego kolektywu i pisma internetowego Neurobot oraz CDR-owego wydawnictwa płytowego Polycephal. Krytyk, dziennikarz, tłumacz. Współpracował z takimi muzykami i projektami jak Membrana/Kamil Antosiewicz), Mołr Drammaz, Podletz, Maciek Sienkiewicz, Viön, Wolfram, Anna Zaradny, Robert Piotrowicz, Andrzej Załęski, Robert Niziński, Jakub Mikołajczyk, Karol Koszniec, Matthew Hutchinson, Ignaz Schick, Zbigniew Karkowski, Jean-Christophe Champs, Mathieu Werchowski, Perlonex, Norbert Möslang, Alexei Borisov, Johannes Bergmark, Sławek Żamojda. W oparciu o software i manipulowany na żywo gramofon tworzy elektroniczne improwizacje. Mieszka i pracuje w Warszawie.
Artysta dźwięku, założyciel multimedialnego kolektywu i pisma internetowego Neurobot oraz CDR-owego wydawnictwa płytowego Polycephal. Krytyk, dziennikarz, tłumacz. Współpracował z takimi muzykami i projektami jak Membrana/Kamil Antosiewicz), Mołr Drammaz, Podletz, Maciek Sienkiewicz, Viön, Wolfram, Anna Zaradny, Robert Piotrowicz, Andrzej Załęski, Robert Niziński, Jakub Mikołajczyk, Karol Koszniec, Matthew Hutchinson, Ignaz Schick, Zbigniew Karkowski, Jean-Christophe Champs, Mathieu Werchowski, Perlonex, Norbert Möslang, Alexei Borisov, Johannes Bergmark, Sławek Żamojda. W oparciu o software i manipulowany na żywo gramofon tworzy elektroniczne improwizacje. Mieszka i pracuje w Warszawie.
WIKTOR SKOK
Mieszka i pracuje w Łodzi. Absolwent filmoznawstwa w Katedrze Mediów i Kultury Audiowizualnej Uniwersytetu Łódzkiego (2003) i studiów kuratorskich w Instytucie Historii Sztuki Uniwersytetu Jagiellońskiego (2006). Autor publikacji, recenzji i artykułów w oficjalnych periodykach, a także w niskonakładowych wydawnictwach pozaoficjalnego obiegu. Kurator projektów muzycznych i plastycznych. Promotor koncertów i wydarzeń sceny industrialnej. Nie rozdziela praktyki i teoretycznej refleksji. Łączy piśmiennictwo, aktywność kuratorską z twórczością. Redaktor i wydawca zinów: Zygoma (1988–1992) i Plus Ultra (od 1999).Od pierwszej połowy lat osiemdziesiątych czynny uczestnik sceny punk/hardcore. Od 1989 roku organizator cyklu koncertów Wunder Wave. Założyciel i wokalista grupy Jude (od 1993). Didżej aktywny na undergroundowej scenie electro industrial. Całkowicie poświęcony wszelkim odmianom ekstremalnej muzyki mechanicznej. Autor grafik, plakatów, ulotek, logotypów, krótkich form wideo, itd. Swoje realizacje plastyczne łączy zazwyczaj z muzyką/hałasem. Penetruje elementy najnowszej historii i artystyczny wyraz systemów totalitarnych XX wieku. Poruszając się w szeroko postrzeganym obszarze kultury industrialnej, zdecydowanie usuwa dystans między sztuką a ideologią i propagandą.
Mieszka i pracuje w Łodzi. Absolwent filmoznawstwa w Katedrze Mediów i Kultury Audiowizualnej Uniwersytetu Łódzkiego (2003) i studiów kuratorskich w Instytucie Historii Sztuki Uniwersytetu Jagiellońskiego (2006). Autor publikacji, recenzji i artykułów w oficjalnych periodykach, a także w niskonakładowych wydawnictwach pozaoficjalnego obiegu. Kurator projektów muzycznych i plastycznych. Promotor koncertów i wydarzeń sceny industrialnej. Nie rozdziela praktyki i teoretycznej refleksji. Łączy piśmiennictwo, aktywność kuratorską z twórczością. Redaktor i wydawca zinów: Zygoma (1988–1992) i Plus Ultra (od 1999).Od pierwszej połowy lat osiemdziesiątych czynny uczestnik sceny punk/hardcore. Od 1989 roku organizator cyklu koncertów Wunder Wave. Założyciel i wokalista grupy Jude (od 1993). Didżej aktywny na undergroundowej scenie electro industrial. Całkowicie poświęcony wszelkim odmianom ekstremalnej muzyki mechanicznej. Autor grafik, plakatów, ulotek, logotypów, krótkich form wideo, itd. Swoje realizacje plastyczne łączy zazwyczaj z muzyką/hałasem. Penetruje elementy najnowszej historii i artystyczny wyraz systemów totalitarnych XX wieku. Poruszając się w szeroko postrzeganym obszarze kultury industrialnej, zdecydowanie usuwa dystans między sztuką a ideologią i propagandą.
REBUS
Dj gatunków electro, minimal. techno. Obecny w krajobrazie łódzkiego środowiska od początku lat 90 tych XX wieku. Współtwórca Skylark, założyciel legendarnego klubu schyłku lat zerowych OIOM. Organizator imprez i koncertów i animator łódzkiej sceny electro. Dziś aktywnie rozkręca i buduje wspólnie z kolegami nowy DOM.Całokształtu jego wszechstronnej działalności dopełnia wieloletnia współpraca z artystami różnych inklinacji i proweniencji (graficy, dziennikarze, muzycy), od lat stojącymi w kontrze do komercyjnego zepsucia i jałowości polskich twórców. Po setach Rebusa, publiczność taneczna nie potrafi rozwiązać przez kolejny tydzień zadnej krzyżówki.
Dj gatunków electro, minimal. techno. Obecny w krajobrazie łódzkiego środowiska od początku lat 90 tych XX wieku. Współtwórca Skylark, założyciel legendarnego klubu schyłku lat zerowych OIOM. Organizator imprez i koncertów i animator łódzkiej sceny electro. Dziś aktywnie rozkręca i buduje wspólnie z kolegami nowy DOM.Całokształtu jego wszechstronnej działalności dopełnia wieloletnia współpraca z artystami różnych inklinacji i proweniencji (graficy, dziennikarze, muzycy), od lat stojącymi w kontrze do komercyjnego zepsucia i jałowości polskich twórców. Po setach Rebusa, publiczność taneczna nie potrafi rozwiązać przez kolejny tydzień zadnej krzyżówki.
MACIEJ OŻÓG
Muzyk, teoretyk i historyk sztuk medialnych. Pracuje w Katedrze Mediów I Kultury Audiowizualnej Uniwersytetu Łódzkiego. Opublikował szereg prac poświęconych sztuce nowych mediów, cyberkulturze, sztuce wideo i filmowi awangardowemu. Zajmuje się historią i teorią sztuk medialnych, problematyką cyberkultury i społeczeństwa informacyjnego oraz posthumanizmem.
Założyciel licznych projektów muzycznych i multimedialnych. W latach 1990-93 współtworzył Noize Dance Esthetics (multimedialny projekt łączący post-industrial z minimal techno). W roku 1992 wraz z Joanną Niekraszewicz powołał do istnienia multimedialny projekt Spear, który wydał 4 płyty CD, uczestniczył w licznych kompilacjach, występował samodzielnie i podczas licznych festiwali. W 2005 roku wraz z Pawłem Cieślakiem założył projekt Ben Zeen, który wydał dwie płyty: Sierść (2007) i „error / błąd“ (2009). W latach 2009-2011 tworzył duet electro Aural Treat wraz z Martą Heberle. Pod koniec 2010 roku zainicjował audiowizualny projekt Nonstate z Bartłomiejem Kuźniakiem i Mac Umatikiem. Współtworzy grupę Sub Spa.
W 1998 roku założył wytwórnię Ignis Projekt poświęconą różnym odmianom elektronicznego eksperymentu. Ignis opublikowała płyty takich wykonawców jak: Francisco Lopez, Ultra Milkmaids, Vance Orchestra, Indra Karmuka, Crawl Unit, Origami Arktika, EA i Spear.
Jako kurator organizował i współorganizował liczne koncerty i wystawy - 4 edycje multimedialnej wystawy "Die Kunst Ist Toth", koncerty Coil, Noise Makers Fifes, Column One, Troum, Xaviere Charles, Zbigniew Karkowski, Aube, Tetsuo Furudate, Asmus Tietchens i wiele innych. W latach 2005-2009 kurator programu "Poza horyzont" (muzyka eksperymentalna, nowe media).
http://www.youtube.com/ user/nonstate
http://soundcloud.com/ nonstate
http://soundcloud.com/ subspa-01
Muzyk, teoretyk i historyk sztuk medialnych. Pracuje w Katedrze Mediów I Kultury Audiowizualnej Uniwersytetu Łódzkiego. Opublikował szereg prac poświęconych sztuce nowych mediów, cyberkulturze, sztuce wideo i filmowi awangardowemu. Zajmuje się historią i teorią sztuk medialnych, problematyką cyberkultury i społeczeństwa informacyjnego oraz posthumanizmem.
Założyciel licznych projektów muzycznych i multimedialnych. W latach 1990-93 współtworzył Noize Dance Esthetics (multimedialny projekt łączący post-industrial z minimal techno). W roku 1992 wraz z Joanną Niekraszewicz powołał do istnienia multimedialny projekt Spear, który wydał 4 płyty CD, uczestniczył w licznych kompilacjach, występował samodzielnie i podczas licznych festiwali. W 2005 roku wraz z Pawłem Cieślakiem założył projekt Ben Zeen, który wydał dwie płyty: Sierść (2007) i „error / błąd“ (2009). W latach 2009-2011 tworzył duet electro Aural Treat wraz z Martą Heberle. Pod koniec 2010 roku zainicjował audiowizualny projekt Nonstate z Bartłomiejem Kuźniakiem i Mac Umatikiem. Współtworzy grupę Sub Spa.
W 1998 roku założył wytwórnię Ignis Projekt poświęconą różnym odmianom elektronicznego eksperymentu. Ignis opublikowała płyty takich wykonawców jak: Francisco Lopez, Ultra Milkmaids, Vance Orchestra, Indra Karmuka, Crawl Unit, Origami Arktika, EA i Spear.
Jako kurator organizował i współorganizował liczne koncerty i wystawy - 4 edycje multimedialnej wystawy "Die Kunst Ist Toth", koncerty Coil, Noise Makers Fifes, Column One, Troum, Xaviere Charles, Zbigniew Karkowski, Aube, Tetsuo Furudate, Asmus Tietchens i wiele innych. W latach 2005-2009 kurator programu "Poza horyzont" (muzyka eksperymentalna, nowe media).
http://www.youtube.com/
http://soundcloud.com/
http://soundcloud.com/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz